lördag 10 december 2011

NÄR TRO FÅR ETT ANSIKTE:

Hej på er igen.
En liten uppdatering från oss i Redding.
Vädret: Dis blandat med sol, 16 grader varmt.
Känns konstigt att detta ska föreställa två veckor kvar till jul. Men det är skönt!

Den senaste veckan har varit jätte spännande. Utmanande, och väldigt bra.
På Tisdagen kom David Hogan, missionär i Mexico, och som sett Gud göra otroliga saker dom senaste 35 åren. Han jobbar mitt i ett krig. Varje dag kysser han sin fru och säger hejdå, som om det var sista gången.
Han har personligen sett 28 människor stå upp ifrån döden och i hans organisation så har man sett över 500 människor stå upp ifrån döden. WOW!!! Denna mannen personifierar tro för mig. "Ingenting är omöjligt för den som tror", "den som tror på mig skall göra samma gärningar som jag och ännu större"-Jesus

David H predikade om tro och berättelserna som han delade var det galnaste jag hört. En gång hade han blivit skickad till en by i bergen. När han kom ditt ville dom inte släppa in honom. Det visade sig att dom hade blivit pest smittade av det förgiftade dricksvattnet. Han blev tillslut ledd till ett utrymme där det låg rader med döende människor på rygg i rader. Blodiga runt ögon, näsa och mun. Bibeln säger: "Större är den som är i mig, än den(onde) som är i världen...", så vad gör karln. Han lägger sig uppe på varje människa, hand mot hand, mun mot mun och andas in sin ANDE  in i varje människa. Alla blir helade!!!
Dagen därpå firar byn det som hänt och det första David föreslår är: "-Låt oss dricka av vattnet."
För det står ju: "om de dricker något dödligt gift skall det inte skada dem...". Ingen blev sjuk!

Vi har något i skolan som kallas för Activation. Det är utåtriktat arbete för att betjäna samhället. Jag gör något som kallas för Treasure Hunt. Vi samlas ett gäng, ber för varann och blir lite peppade. Sen frågar vi Gud om ledtrådar till dom skatter som han vill att jag ska hitta den dagen. Sen skriver vi ner olika saker på en "karta". Olika platser, utseende, bönemännen... Allt som vi hör Gud tala till oss. Detta är så kul, utmanande och lärorikt. I torsdags hade jag bland annat gröna byxor och mjölk på min karta. Hittade en kvinna med gröna byxor. Frågade om hon kunde hitta något på min lapp som hon kunde relatera till. Mjölk sa hon för hon drack det i massor p.g.a. att hon var gravid. Jag frågade om jag fick be en välsignande bön för henne och barnet. Upplevde att Gud sa att hon redan var en jätte bra mamma, och om hon tvivlade på det så skulle hon komma ihåg detta. Hon sa att verkligen behövde höra det, och gav mig och min kompis en jätte kram.
Det kändes så bra! Ett otroligt bra verktyg att komma igång med att höra och göra det som Gud vill att vi ska göra.


David Hogan predikar...

Ha det fantastiskt bra så hörs vi.
Krammar
Björn, Nina & Lewis

3 kommentarer:

  1. Blir så otroligt inspirerad av allt ni är med om och får sannerligen mersmak! Välsignat.

    Hoppas ni fortsatt får mer och mer och mer av den skatt som Herren har i förberedelse för ert liv. Vilken resa, vilken seger.
    Bless/ Jojjo

    SvaraRadera
  2. Åhh wow, vad uppmuntrande att höra! Vi måste dunka in lite mer tro i oss själva, så mkt skeppsism runt om kring mig känner jag!
    SAKNAR ER så otroligt mycket! KRAM

    SvaraRadera