måndag 5 december 2011

RELATIONS VECKA:

Förra v hade de en "Relations vecka" på bibelskolan. Huuur bra som helst:)! De delade upp Gifta & Singlar för sig & på lektionerna för de "gifta" var vi välkomna att ta med vår hustru/make:).
Nina & Lewis hakade givetvis på!

Det var fantastisk undervisning av ett par som jobbar med en kurs här på Bethel som heter LAM = Love after marriage. De berättade många fantastiska vittnesbörd om par som kommit till dem med "brustna relationer" (runt om i heela världen) & hur Gud helt otroligt återförenat dem med varandra & hur de funnit seger i sina äktenskap igen:)!
De gav oss många goda råd & övningar för oss gifta par att ha med oss på vägen & detta är verkligen nåt man skulle vilja dela med sig av till varje människa på jorden:)! Vi har makt att leda vår andra hälft till seger varje dag i våra liv:)! Vi följer en 40 dagars övning just nu där det i grund & botten går ut på att uppmuntra den andra varje dag genom att titta varandra i ögonen & hitta "guldet" / varje dag - & tala om detta, tala ut detta, till sin andra hälft & man bara ser hur sin andra hälft faktiskt växer:)! Hur enkelt som helst egentligen!!

Jag, Nina, var oxå i veckan på min Julavslutning på "Rising tomorrows leaders" kurs. Det bjöds på god mat & sen var det dags för "profet time;)". De hade bjudit in folk från församlingen som hade en speciell gåva i att profetera för att profetera över var & en utav oss mammor som går den här kursen! Wow -sägern jag bara! Det här är tilltal som jag kommer bära med mig resten av mitt liv, det här var människor jag aldrig i hela mitt  liv mött förut & det talade rakt in i mitt liv! De bekräftade såå mycket, Gud är verkligen en God Gud! Och inte minst sagt en LEVANDE Gud som bara längtar efter att umgås med oss, Varje Dag I Veckan:)!!!
När jag kom hem & lät Björn lyssna på de uttalade orden, (för jag hade givetvis tagit med mig Iphonen & spelat in den sju minuter långa profetsian;)..började tårarna glimma i hans ögon - han visste att detta var precis i linje med mina drömmar, pricken över i! Ingen annan än GUD vet mina innersta tankar & drömmar! Amazing.

Kram på er & vet om att ni är alla grymt värdefulla för Gud, vare sig ni känner honom än eller ej. Han fullkomligt Älskar Dig!





Så här ser kvällarna ut hemma hos oss, böcker överallt med en en djupt försjunken Björn i dem;)!
Han är helt otrolig på att plugga, faktiskt lite förvånad - & stolt;)! Särskilt då all litteratur är på eng! Han ligger i framkant med alla läxorna så han har till & med bett om dispans på att få en utav de böcker de inte skulle fått förrän efter jul egentligen. Och det fick han;)!




"LAM" kursen




Lewis satt så fint & stilla hos oss under alla undervisnings passen, bästa sonen som finns:)!
Vid ett tillfälle kom en en vacker kvinna fram till Lweis & var heeelt storm förtjust i hans fantastiska frilla & coola SHONGOLOLO kläder...Visade sig att hon kom från London där hon jobbat som modell i dryga 10 år! Go' Lewis;)!!!


1 kommentar:

  1. You rock! Men mest Jesus rocks! Det ni beskriver berör hjärtat mitt! Kram på er! /anso

    SvaraRadera