tisdag 11 oktober 2011

NYA TIDER:

Man inser att hur man än vrider & vänder är Gud den samme likväl i Sverige som på andra sidan jordklotet! Amen - Och tur är väl det;)! Så otroligt uppmuntrande att höra om allt som händer där hemma i olika städer & byar.

Första chocken har börjat lägga sig här & man blir inte lika förvånad längre när man stöter på ett gäng ungdomar som ber för en dam inne i matbutiken, eller ger en en profetisk hälsning i kön, eller när nån har haft en dröm om våran familj & i kärlek ber oss skriva en lista på allt vi önskar oss & ber oss sedan överlämna denna lapp i hennes händer...(vi väntar på bönesvaret där inom kort;)!
..eller när en ung tjej vittnar om att hon fått möta Jesus under lovsången på söndags mötet i kyrkan, & inte ett öga - & då menar jag INTE ETT ÖGA är torrt - när hon beskriver denna upplevelse - Hur stor Jesu kärlek är till oss! Hur obeskrivligt mycket han uppskattar vår tillbedjan & att han fullkomligt ÄLSKAR oss!!!
Jag blir inte längre förvånad när lovsången lyfter oss in i tredje;) himmelen,
inte längre förvånad när mötesledaren tala profetiska ord om mirakler på vänstersidan & änglar på högersidan, blir inte längre förvånad över att Gud känns så nära när människor hänger sig sååååå totalt, blir inte längre förvånad över att jag inte kan låta bli att bara blunda & njuta av att bara få finnas mitt i allt detta!
Blir inte längre förvånad över att man fick lite av en "chock ;)" när man kom hit.
Blir FORTFARANDE  förvånad när jag på mötet i söndag's såg de äldsta paret jag någonsin sett gå bibelskola - Jag skämtar inte när jag säger att de va kring 80års åldern! Gamla & gråhåriga står de där, mitt i bland ungdomsskaran, men raka lyfta, rynkiga, händer! Fullständigt hängivna i sin tillbedjan!!! De lägger armarna om varandra & ber, de sjunger av hela hjärtat & bara sträcker sig efter mer av Gud!
Detta är en syn min vänner & jag kan inget annat än att just där & då fyllas av beundran & en längtan efter att vilja ha det dom har! Förstår du, jag vill va dem när jag är 80! Inget snack om gamla psalmer eller orgel, här snackar vi ljudnivå för öronproppar & trummsolon för rock älskaren;)!  W O W ! ! !

Jag blir fortfarande förvånad över att jag än idag inte har besökt en enda annan kyrka som bär på det här livet... eller rättare sagt, jag har mött många församlingar som bär på det, men som inte "lever" det.
Längtar efter att få se detta "liv" släppas "löst" i hela Sverige!

//Nina

(Ps. Ni som vill smaka på den här lovsången vi snackar om ÅK till YOUTH konferensen i Uppsala! Jesus Culture bandet kommer dit i okt!!!)

När vi inte går på möten eller i bibelskola gör vi lite av varje...:


..Det här är från ett möte i "Twin View" lokalen. Det är sååå mycket folk som går på möterna så varje söndag har dom 4 gudtjänster, 2st i den "vanliga" kyrklokalen & 2st i borta på Twin View. Vi studenter går på löpande scheman så man vet vilket möte & vilken lokal man ska till;)!




Det har blivit ett & annat stopp på In & Out burger;)...så underbart goda burgare!



Pappa Björn har lagat fläskpannkaka!
Son Lewis äter med god aptit:)! 


 Har idag varit & skaffat lite växter på "Home Depot", min nya favo butik:)! Här kan man handla växter i määääängder för en strunt summa:)! Växterna här gick för en 4 - 6 dollar! Whaaaa!






Träffade en ny granne här i eftermiddag, hon heter Inga Mej:). Grymt go tjej, går till Bethel kyrkan & bjöd med mig till en mamma & kvinno grupp som träffas varannan tis för att be & profetera över varandra! Japp, den ska jag gå till:)!


Många lååånga kramar från oss i lilla famljen!

2 kommentarer:

  1. AAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Mmmmmm.....dina ord smakar gott....i hjärtat!!! Det där vill vi ha!
    Kram anso

    SvaraRadera