tisdag 27 september 2011

RETREAT I BERGEN:

Hej igen, nu är jag (Björn) hemma igen efter två dagar och två nätter på Retreat.
Och då frågar man ju sig varför retreat? Jag har ju precis börjat skolan och så jobbigt har det faktiskt inte varit.
Men anledningen varför vår klass åkte iväg till bergen, var för att få mycket tid att lära känna varandra.
Vi är ju alla en del i en kropp. Och ska kroppen fungera så bör man ju känna till dom olika delarna.

I bergen var det svin kallt! Hade alla kläder jag hade med mig, på mig i stort sett. Coolt? Inte riktigt;)! Blev varmare dock.

Dessa dagar har varit såå nyttiga. Man har fått tid att bli bekväm med varandra, så att det blir lättare att leva ett obekvämt liv;).. Att gå denna skolan är ganska utmanande. Man kommer omöjligt att kunna göra det halvhjärtat!
Andra dagen så vittnade tre personer i min Revival Group om att deras ben växte ut undertiden att någon bad för det. Så häftigt! En knäskada blev också läkt. Gud är GOD! Vi ber varje tillfälle vi samlas i denna grupp för olika saker, och det är otroligt vad Gud gjort hittills. Folk som behövt pengar till skolavgiften har i sista stund fått pengar från okänt håll. Det har hänt så många.

Detta året kommer jag inte att leda någon lovsång alls, och det känns så bra. Jag är här för att få först och främst. Och jag har lärt mig mer om lovsång under dessa två första veckor, än under alla år som jag har lett lovsång tidigare. Om det är något jag kommer ta med mig härifrån så är det HANS närvaro här och nu, mitt ibland oss. Gud är vår Pappa och han tycker om att umgås med sina barn.

Kom hem och fick uppleva min sons första två steg!!
Så underbart! Tror att han kommer gå inom en vecka.
Fick 100 dollar av en broder idag oxå! Vi är så i Guds hand. Tack för det!

Hoppas du har det bra där du befinner dig just nu.

Kram Björn, Nina & Lewis


Min Revival Group Pastor: Billy








Jag:.... ;)


Liknar "Fackelbärarnas" BBQ ute ställe ni vet...fast x 100;)!



Tältet vi hade mötena i:

1 kommentar:

  1. Hello Björn och Nina,
    Kul att höra ifrån Er. Jag är tillbaka ombord på "Bro Deliverer"(häftigt namn på en båt)Just nu LASTAR JAG I SÖDRA WALES för BELFAST. Gamla väckelsebygder. Det låter såå roligt det Ni berättar och jag är övertygad om att detta kommer att vara ett viktigt avsnitt i Er redan starka vandring med Gud. You are soo blessed.

    SvaraRadera