torsdag 3 maj 2012

Missionsresan DAG 2:

Efter ett antal dagar utav pluggande och fashion show bestyr, kan jag nu fortsätta att berätta vad som hände på min missions resa till LA:).

Dag 2

Vi samlar ihop oss i utkanten av Skidrow där många hemlösa håller till. Oxå ett område där prostitution och droghandel är mycket vanligt. Vi ska få en rundtur av en dam som jobbat länge med att hjälpa dessa människor. Samtidig rullar en man i rullstol förbi vår grupp ett par gånger. När vi är på väg att röra på oss kommer han förbi igen och frågar: "Vilka är ni?"
-"Vi är här för att älska människor!" svarar min vän Carmody.
-"Jag känner en frid, någonting... när jag rullar förbi er grupp."
Carmody, Ben och någon mer från gruppen stannar kvar med mannen & han berättade för dom om alla smärtor han hade. Dom bad. Smärtan försvann! Mannen reser sig ur rullstolen och går:)! Gud är god!

Senare går vi till ett ställe som heter "Homeboy Industries". Det började med att en präst hjälpte en ex-gäng medlem att ta bort en tatuering från ansiktet, så han kunde få ett normalt jobb. Detta har nu blivit ett jättearbete och har hjälpt många ut ur gäng-aktiviteter.
Vår guide var en utav killarna som tidigare fått hjälp där och i slutet av turen fick vi be och profetera över honom:). Han var väldigt tacksam!
Åt lite lunch på "homegirl cafe" och begav oss sedan till Azusa street:)!...

Azusa Street är en address. Det finns ingen byggnad där, men för drygt 100 år sedan var det platsen där pingstväckelsen började! Mäktiga mirakler och manifestationer ägde rum där. Folk kom från hela världen. Den väckelsen som startade där har idag tagit sig över större delarna av vår jord!
Vi är här för att tacka Gud för det Han gjorde då och för att Han är den samme igår, idag och för evigt, och att Han inte gör skillnad på personer! Vi tillber Honom en stund när en gosbelgrupp från japan dyker upp och vi har en härlig stund tillsammans med dom. Dom ber för oss... härliga böner på japanska....fattar nada;).. men min inre människa förstår precis vad som händer:).

Praise Chapel är nästa anhalt & här ska vi hålla i ett möte.
Det är en liten kyrka, där kyrko-lokalen är en gammal affär. En dörr och ett skyltfönster utgör entre och scen. När lovsången drar igång står basisten och spelar i dörröppningen:). Han är även pastorn i kyrkan.
Jag älskar denna församling! Super "hardcore" evangeliserande människor, med en jättehunger efter dom övernaturliga bitarna av kristendomen! (Andens gåvor;)
Efter att en ifrån teamet har predikat lite kort, tar Ben vid (min ledare) och frågar om det finns någon med förkort ben i församlingen. En man på första raden räcker upp handen. Han sätter sig i en stol framme vid scenen, en kort bön och det ca en centimeter förkorta benet växer ut!
Under kvällen blir flera människor helade, får starka profetiska tilltal och blir fyllda/berusade av Guds kärlek = som Hans närvaro är genomsyrad av. Där Herrens Ande är, där är det frihet! (2 Kor 3:17)


Hus-konst



Motljus... 


 Detta trapphus har tydligen varit med i någon film... ?


 Mint dricka på Homegirl cafe. Rätt god. 


Azusa Street, japaner, härligt...

I den takt jag skriver så kommer vi nog komma hem till Sverige innan jag hinner rapportera klart från denna resa ;). Men jag känner att jag vill dela med mig om vad Gud har gjort. Vill att du ska bli uppmuntrad och att din tro ska få nå nya höjder:). Gud är god och allting är möjligt! Ses...:)

Mvh
Björn med familj.

1 kommentar: